El col·lectiu d'arquitectes La Col i Ponòptica han estat elaborant un documental sobre Can Batlló que s'estrena avui 17 de juny al bloc 11 de la fàbrica i el dia 18 a la sala d'actes del COAC. També ens ajuda a entendre una mica millor com es construeixen les ciutats avui en dia; els problemes i les possibilitats de la ciutat contemporània. A sota l'enllaç a un trailer del documental i la presentació dels seus autors com també un breu text introductori.
Can Batlló, com un gegant invisible, amagat darrere els murs. Un recinte pendent de transformació i objecte de la reivindicació i la lluita veïnal des de fa molts anys, actualment en procés de reapropiació per part de la ciutadania. Ens preguntem sobre quines són les regles del joc, els actors, interessos i estratègies que han dictat les transformacions urbanes a la Barcelona dels últims trenta anys i que ens han portat a la Barcelona actual, al Can Batlló de la propietat privada enfront el Can Batlló de la ciutat. Ens preguntem sobre el futur i sobre les altres Barcelones possibles. Un documental sobre Can Batlló i les ciutats imaginàries.
Estrena del documental
Auditori Bloc11 Can Batlló | 17 juny | 17.30h
c/ Constitució 19, La Bordeta, Sants. Metro Sants Estació, L1-L3, o FGC estació Magòria-La Campana
Sala Actes COAC | 18 juny | 19.30h
Plaça Nova 5, Ciutat Vella.
Per donar suport al projecte, podeu votar el muntatge que hem presentat a la BIAU (Biennal Iberoamericana d’Arquitectura i Urbanisme):
Primer cal registrar-se aquí, només cal posar un mail i un usuari:
I després posar estrelletes al vídeo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada